Colum

Describo con frases completas objetos relacionados con temas y situaciones que me son familiares.

Present progressive and Simple present

 

Food  and beverages
E.g.  Rice, meat, chicken, noodles, bread, cookies, soup, egg, pizza, cheese, cereal, pork, strawberry, melon, pepper, beet, celery, coffee, chocolate, milk, fruit juice, soda, yogurt, water…

 

Human body (internal organs)
E.g. Heart, brain, liver, kidney, lungs, stomach, arteries, veins, blood, nerves…

Reconoce en inglés el nombre de los alimentos y las bebidas más comunes.

 

Reconoce   los órganos internos más importantes

 

Comprende las estructuras

del inglés en tiempo pasado 

4 h

 

 

2 h

 

6 h

 

 

2 h

 

 

 

 

 

 

 

6 h

 

Identifico el significado adecuado de las palabras según el contexto.

Feelings and emotions: Anger: angry, happiness: happy, sadness: sad, depressions: depressed, motivation: motivated.

 

Ethical values: Respect, honesty, humility, responsibility, etc.

 

 

People's traits: quiet, talkative, tolerant, humble, polite, etc.

 

Expressions to  recommend: My recommendation is…  We should… As a consequence, you have to/ need to. Imperatives to recommend or suggest. 

 

Plural of Nouns
  

 

 

Distingue en una segunda lengua las diferentes emociones que experimentan los seres humanos.

 

Distingue las características morales y los valores éticos.

 

Expresa recomendaciones

5 h

 

 

 

 

5 h

 

 

 

2 h

 

 

4 h

 

 

 

 

 

4 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Describo con oraciones simples objetos que veo y utilizo a diario.

House appliances and furniture
E.g. Microwave, refrigerator, washing machine, stove, computer, television, bed, table, chair, sofa, armchair, shelf, closet…

 

Superlative, comparative and opposites adjectives
E.g. More, most, as…  as, less, least…

 

Acciones relacionadas con muebles y electrodomésticos: wash, buy, move, put, clean, use...

 

Frequency adverbs
E.g. Always, usually, sometimes, often, rarely, never…

 

The verbs used to, can, could, be able to 

Memoriza los objetos de la casa en inglés

 

Conoce los adverbios para expresar frecuencia. 

 

Realiza comparaciones simples en inglés.

 

 

5 h

 

 

 

 

 

 

 

5 h

 

 

 

 

2 h

 

 

 

4 h

 

 

 

4 h

Describo, con oraciones simples, lugares y acciones de mi entorno.

Cardinal points.

Modal verbs  (may-might, must-should)

 


Directions (on the street)
E.g. How can I get…?, turn to the right, walk straight, go to the left…

 

 

Future (be going to and will) 

 

 

Connectors: Because, since, as, as a result of, therefore, for this reason.

Identifica las indicaciones básicas para llegar a un lugar.

 

Expresa posibilidad en inglés.

 

Utiliza las estructuras gramaticales apropiadas para referirse al futuro. 

1 h

 

4 h

 

 

 

5 h

 

 

 

 

 

6 h

 

 

4 h

 

 

 

 


 na 1
Columna 2